loading

Allrig brand Identity

A new approach for the energy industry

Allrig is ontstaan door het samengaan van een aantal internationale gespecialiseerde service bedrijven in de olie-industrie. Met Allrig is decennia aan kennis en ervaring in de on- en offshore wereld bereikbaar geworden binnen één bedrijf: one-stop-shopping, wereldwijd, 24/7.

Om de merkbelofte uit te dragen in de markt ontwikkelden we een single brand identity en realiseerden en begeleiden we de wereldwijde implementatie.

In stappen

Om onszelf tijd te geven voor het branding en naming proces  ontwikkelden we eerst een interim dualbrand om aan de buitenwereld kenbaar te maken dat ESI en Willteco hun krachten bundelden.

Naming en Brand strategy

Om zowel de nieuw geformuleerde merkbelofte als wel de heritage values van de oude merken in te bedden volgende een proces van research, brainstorms en discussies op de diverse internationale vestigingen en vervolgens veel schrijven, schetsen en schrappen. Daarbij kwam uiteindelijk het Allrig concept als beste uit de bus. Krachtig, direct en internationaal toepasbaar:

Allrig, It’s all about the rig!

A new brand is born

Vanuit deze Merkessentie hebben we het merk verder praktisch uitgebouwd naar een voor de branch onderscheidend en relevant identity programma waarbij alle aspecten zoals: de tone of voice, de storytelling, de pay off, de logo’s en de hele visual identity verder werden uitgewerkt.

Launch-Campaign

De belangrijkste usp van Allrig is de unieke kennis en ervaring die wereldwijd onder één dak zijn gebundeld. Het zijn de specialisten en anchormen van Allrig die het verschil maken. “Our Allstars are all yours”
Door middel van een wereldwijde Launch-Campaign hebben we de nieuwe brand propositie kundig gemaakt aan een relatief klein netwerk van klanten. Fysiek momentum voor de launch campagne werd gevonden tijdens de OTC in Houston, het hard van de olie en gas drilling industry. Dit werd ondersteund met een on- en offline DM actie en lokale sales pitches. Alle relaties kregen een ‘Allyours’ magazine en een ‘panic button ‘waarmee  direct  contact kond worden gemaakt met één van de Allrig Allstars.

Uitvoering en realisatie

Dit alles is in een recordtempo van  2 maanden gerealiseerd.
Om dat waar te kunnen maken werd vanuit ons netwerk een Brand-team samengesteld. Op elke locatie wereldwijd werden Brand-leader aangesteld. Meeting in Houston, wekelijkse Skype-sessies en een on-line platform waar informatie werd gedeeld verhoogden de efficiency van de samenwerking en de betrokkenheid binnen de verschillende locaties en global.